piątek, 26 stycznia 2018

Nowiuteńkie przestrone, pośpieszne i nowoczesne tramwaje dla mieszkańców Krakowa.

Nowe przestrone, silne dodatkowo innowacyjne tramwaje dla obywateli Krakowa.

Wspaniałe nowinie dla pasażerów łodzkiej komunikacji miejskiej. W celu przestano działania związane z odkładającą się procedurą przetargową na obecne tramwaje. Podpisano transakcję na ich wręczenie. Poniżej przesłana dzisiaj informacja prasowa od konsorcjum firemek Solaris również Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z przedsiębiorstwem jednostek Solaris Bus & Coach SA i Stadler Polska Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z kartą realizacyjną centralnej części zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą odczuwać długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe mieszkania a obecny system informacji pasażerskiej zestawiony z głosowego zapowiadania przystanków także tablic wyświetlających trasę przejazdu. W jakimś z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i ruszanie osobom niepełnosprawnym podkreślającym się na wózkach. W materiale będą podobnie zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, a również kartą płatniczą. Z badają o klientach telefonów także smartfonów na poręczach zostaną zamontowane porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń przenośnych. W drzwiach wagonów będzie chodził organizm mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych ról i wyróżnienie tras, na jakich konieczne jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą miały cięższe aniżeli wtedy bywało jeszcze drzwi – 1,4 m. To rozwiązanie da szybszą wymianę pasażerów na przystankach. Z zmian specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni obniżenie zużycia środowisk oraz torowiska, natomiast więcej wpłynie na zmniejszenie drgań emitowanych podczas podróże, co zwiększy komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań będą dawać bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie urządzony w tzw. absorbery energii, które będą kompletnie łagodzić skutki konfrontacji z obcymi samochodami.

Tramwaje będą ludzkie dla media. Zastosowany w nich styl rekuperacji umożliwi zużywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina i praktyczny fotel zaświadczą z zmiany komfortowe warunki pracy dla kierowców.

Trzeba i podkreślić, że dwa nowe tramwaje z niniejszej partie będą jako liczby w Krakowie urządzone w nowy system, który pozwala na drogę z pustym pantografem, bez uzyskiwania z platformy trakcyjnej na aspekcie ok. 3 km (pozostałe wagony będą zajmowały instalację umożliwiającą postawienie tegoż sposobu w perspektywie). To wyjście posiada zapewnić jazdę tramwajom w przypadku, jak nie będzie alternatyw mienia z platformie trakcyjnej (np. w przykładu awarii necie lub awarii w domu energetycznym).

Solaris Tramino był doświadczany w Krakowie w 2015 roku. Tu w czasie obsługi linii nr 1 w trasie Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość takiego zamówienia 35 tramwajów to nad 314 mln złotych polskich, a dofinansowanie z Układu Operacyjnego Infrastruktura oraz Środowisko na lata 2014-2020 dla tejże Inwestycji wyniesie około 125 mln zł.

- Podpisana umowa na dostawę 35 tramwajów sprawia, iż MPK SA zaczyna właściwie realizację dziewiątego z kolei projektu unijnego. Cena wszystkich unijnych wzorów tworzonych poprzez krakowskiego przewoźnika ma obecnie więcej 1,6 mld zł z czego prawie 1 mld to materiały otrzymane z unijnych funduszy – występował na podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek współpracy między Solarisem a krakowskim MPK sięga 1997 roku. Zatem także tak wybitnie pasę się, że do warszawie Małopolski przybędą kolejne nasze pojazdy. Ostatnim razem będą aktualne nasze tramwaje

Pierwsze nowe tramwaje winny trafić do Krakowa na starcie 2020 rok. Cały kontrakt zgodnie z kartą posiada zostać zrobiony w trzecim kwartale 2020 roku.

- Bardzo się cieszymy, iż wspólnie z krajowym Partnerem bedziemy rozpoczynać tenże świetny projekt. Jestem gotowy, że nasze niezawodne, niezawodne i luksusowe tramwaje zaprojektowane wybitnie dla miasta Krakowa będą super służyły zarówno pasażerom jak i przewoźnikowi

Działalność tego związku umożliwi kontynuowanie procesu zwolnienia z klubie wagonów tramwajowych z wysoką podłogą. Dzięki temu rozszerzy się liczba tramwajów niskopodłogowych, natomiast tym samym poprawi się popularność również komfort chodzenia w Krakowie, wyjątkowo dla osób starych, niepełnosprawnych oraz rodziców chodzących z niskimi dziećmi.


Podstawowe możliwości techniczne tramwaju o marce Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość pojazdu – 2,4 m
Pierwsza miejsc będących - 80
Całkowita pojemność pojazdu – 227 (siedem osób/m²).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz